Job

Sofieskolens døgnafdeling, Sofiebo, søger pædagogmedhjælpere til 4-måneders vikariater – med mulighed for fastansættelse.

Har du lyst til at arbejde med børn og unge, og vil du gerne blive ekspert eller lære mere omkring autismeområdet, så se med her.

Sofieskolen er et specialpædagogisk behandlingstilbud med børnehave, skole/fritidsordning og døgnafdeling. Sofieskolens døgnafdeling, Sofiebo, ligger i Værløse i et naturskønt område meget tæt på Hareskoven.

På døgnafdelingen bor 18 børn og unge med autisme i alderen 4 til 18 år. Ud over diagnoserne har vores børn og unge et større støttebehov i forhold til blandt andet hygiejne, selvstændighed, kommunikation og fritidsaktiviteter. Vores børn og unge har alle brug for trygge og individuelt strukturerede rammer for at kunne overskue hverdagen.

Målet for vores arbejde er at understøtte barnets individuelle mulighed for at opnå flest mulige konkrete kompetencer og mest mulig selvstændighed. Vi arbejder bl.a. ud fra TEACCH-principperne og Studio III.

Vi forventer, at du:

• Har blik for de udfordringer, som vores børn og unge har
  • Er fleksibel og har lyst til at lære
  • Kan formulere dig skriftligt
  • Har et godt humør og evner at sprede en positiv stemning.

Vi kan blandt andet tilbyde:

• Et dynamisk døgnmiljø, hvor fagligheden går hånd i hånd med lysten til at engagere sig
  • Mulighed for at få brugt sit potentiale 100 %
  • En arbejdsplads, hvor der arbejdes struktureret
  • Intern undervisning.

Arbejdstiden ligger i tidsrummet 07.00 – 22.00 i weekenderne med mulighed for en vagtlængde på op til 15 timer. Typisk vil vagtlængden ligge på mellem 8 og 11 timer. Vi vil meget gerne optimere vores weekender for vores børn og unge, hvor du vil blive en fast del af holdet.

Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Sofieskolen har endvidere lokale løntillæg.

Supplerende oplysninger kan fås ved at kontakte stedfortræder Martin Hartvig på mail: mahart@gladsaxe.dk eller stedfortræder Henriette Bonnerup på mail: henbon@gladsaxe.dk.

Ansøgningsfrist: hurtigst muligt
Tiltrædelse: hurtigst muligt.

Stillingen skal søges via annoncen på Jobindex:

Vi har i øjeblikket ingen ledige stillinger, men vi er altid interesserede i at modtage uopfordrede ansøgninger, især fra personer med erfaring inden for autismeområdet.

Sofieskolen har specialbørnehave, skole- og fritidsordning samt 1 døgnafdeling i Værløse.

Hvis du er specielt interesseret i at arbejde på én af disse afdelinger, kan du eventuelt nævne det i din ansøgning.

Send din ansøgning til sofieskolen@gladsaxe.dk