Granvej

Præsentation og den fysiske indretning

Fokus på miljø til beboerne
Afdelingen på Granvej ligger i Bagsværd og er tæt på et bymiljø. I øjeblikket bor der mange unge på Granvej, og vi har derfor et naturligt fokus på at skabe et ungdomsliv på stedet. Blandt andet afholder vi filmaftner, fester og ungdomsaftner, hvor afdelingens beboere kan invitere gæster.

Fokus på børnene og de unges behov
Ændrer alderssammensætningen sig, ændres aktiviteterne også. Fokus skal være på det, der passer til børnenes/de unges behov.

Indretningen

Barnets værelse indrettes i samarbejde med forældre
Børnene har egne værelser med toilet og håndvask. Værelset indrettes i samarbejde med forældrene, for eksempel med børnenes yndlingsting hjemmefra. Det er dog vigtigt, at indretningen er simpel og autismevenlig.

Badeværelser og køkken
Der er fælles badeværelser til beboerne på boafdelingen.
Vi har et stort fælles køkken med en fastansat kok, der hver dag laver aftensmad til beboere og personale. Børnene er ofte med i køkkenet, hvor de for eksempel lærer at lave mad og bage.

Fælles lokaler og uderum
Vi har fire fælles grupperum samt mulighed for at benytte skolens faglokaler og udendørsarealer. Vi deler en mindre lukket legeplads samt en større legeplads med skolen og har derudover en mindre have med drivhus. De tre adskilte udeområder giver os mulighed for at dele børnene lidt op, således at der er plads til både de meget aktive og de mere stille og sarte.